308000
Lai nepiesietos, ka es uz Plazu braucu bez Quattro, tad parādīšu arī šeit otru ģimenes auto.
Izdomāju, ka vajadzīgs vēl viens auto ģimenē.
Bet sākšu no paša sākuma.
Informācija kopēta no cita foruma, tā ka teksti reizēm varētu nešķist loģiski.
Gribēju sev jaunu mašīnu. Gribēju ko krietni jaunāku (Par 98. gada B5 Passat) un obligāti ar automātisko kārbu.
Ar laiku sapratu, ka krietni jaunāku tomēr negribu - potenciālie remonti u.t.t.
Ok, nonācām pie tā, ja jāmeklē vienkārši ko jaunāku un ar automātisko kārbu.
Izdomāju, ka gribu A4B6. Ja automātu, tad quattro, jo priekšpiedziņām ir muļķutroniķu kārbas.
Ja B6+quattro, tad principā vienīgais variants paliek 3.0 V6 (dīzeli negribēju).
Bija pāris eksemplāri tirdziņā, bet, kamēr es meklējos un domāju, tie pazuda. Biju 2 gab. apskatīt un sapratu, ka B6 nebūs priekš manis. Kāpēc? Tāpēc, ka nenormāli rūsē. Un visiem rūsa ir ielaista tik tālu, ka bez detaļu maiņas un krāsošanas neiztikt. Ok, atmetam.
Biju apskatīt vienu A4B7, 2.0 dīzelis, quattro, mehāniskā kārba, visas bērnu slimības izslimotas. Mašīna vienkārši perfekta. Bet sapratu, ka tomēr nebūs man budžetā. Negribēju tik dārgu auto (~7k eur konkrētais maksāja). Nevarēju iedomāties nevienu iemeslu, lai mēģinātu cenu diskutēt uz leju. Tiešām nebija kur piesieties.
Laižam tālāk - samazinam prasības. Nonācu pie varianta A6C5. 2.4/2.8/3.0 (tas pat stāsts par quattro + automāts).
Loģiskākais - 2.8, par cik Wth to dzinēju jau ir izkodis no a-ž.
Apskatīju kādus 8 eksemplārus. Principā nebija starpības vai mašīna maksā 1,5k vai 3,5k eur - visas rindā saliekot identiskas. Šur tur rūsa, nočakarētas klimas pogas u.t.t.
Jau pamazām iestājās neliels izmisums un sāku skatīties neVācijas autoražotāju virzienā.
Bet tad ieraudzīju pēc skata tvirtu C5 2.8 quattro automātu. Domāju, ka stāsts būs tāds pat kā visiem pārējiem C5, bet izdomāju pazvanīt.
Vārds pa vārdam, izrādās, ka mašīnu es jau dzīvē padmit reizes esmu redzējis. Konkrētais C5 pat manās kāzās ir paviesojies

Respektīvi, mašīnu tirgo sievas mātes brālis.
Čalis it kā pieskata mašīnu, remontē un darās.
Izslēdzot visus par un pret, apskatot dzīvē, aiztriecot šo pie Wth nolemts - jāpērk.
Un tā es kļuvu par īpašnieku vēl vienam auto - A6C5 2.8V6 quattro ar automātisko kārbu.
Aprīkojums gana pietiekams.
-melns Recaro veidīgais ādas salons
-ksenoni, kas tumsā īpaši noderīgi nav. Lukturu mazgātāji arī nestrādā, iespējams atkodēti
-parkošanās sensori (nestrādā)
-automāts
-quattro
-gāzes iekārta
-pārējais pa lielam standarts - gaismiņas durvju ručkās, gaismiņas zem durvīm.
Starta komplekts pietiekams.
Pārrakstijām, aizvedu iepriekšējo īpašnieku uz mājām, aizbraucu uz darbu, sakārtoju apdrošināšanas u.t.t.
Un tad, vakarā, pēc nobrauktiem ~30km (kopš mašīna uz mana vārda), mašīna uzprasijās uz pirmo apkopi.
Izbeidzās ķēdes spriegotāja vadīkla, pa kuru ķēde slīd. Aizgādāju mašīnu uz Speedgang Garage. Liels paldies Kristapam, kas atbrauca, atvēra vārtus un pēc tam mani aizveda mājās uz Siguldu.
Norāvām vārstu vāku, vadītāja puses galvā augšējā vadīkla vienkārši nebija. Bija samalta tik tālu, ka lielākais gabals bija ~ mazā pirksta naga izmērā.
Skaidrs - meklējam vadīklas un taisam pirmo apkopi.
Finālā, kas ir izdarīts:
-vadītāja puses galvas spriegotājam jauna ķēde un vadīklas, kas tika noņemtas no jauna 1.8t spriegotāja
-blakussēdētāja puses spriegotājam jauna ķēde un jauns spriegotājs no V6
-jaunas vārstu vāku blīves
-zobsiksnas komplekts
-termostats (nepērciet lētos, pērciet tikai un vienīgi OEM)
-ūdenssūknis
-eļļas maiņa ar filtru
-salona/gaisa filtri
-jauns dzinēja pārsega amortizators
-jaunas logu slotiņas
-jauns kondicioniera ventilators
-jauns gultnis kondicioniera kompresoram
-jauns gultnis ģeneratoram
-jauns līnijsiksnas spriegotājs
-jauna līnijsiksna
-jauna magnetola (vecā bija briesmīga)
-gan jau vēl kaut kas jauns, ko jau esmu aizmirsis.
Tagad vismaz zinu, cik maksā apkope V6.
Jā, kaut kur pa vidu mašīnas pirkšanas jautājumā izdomāju, ka jaunā mašīna tiks sievai kā dāvana.
Sieva neko nezināja, neko nenojauta.
6dienas rītā pasniedzu kastīti ar atslēgām un mašīna gaidīja pagalmā ar uzlīmētu banti.
Bija pārsteigta un priecīga.
Pēc šīs "mazās" apkopes kādu brīdi viss bija forši.
Bet tad mašīna ik pa laikam sāka raustīties. Tad vairāk, tad mazāk. Sākotnēji izteikta raustīšanās bija braucot ar gāzi.
Tātad aizdomas, ka gāzes iekārtā kaut kas nav labi.
Diagnostika - lambdas beigtas. Abas. Ja lambdas beigtas, gāzi nevar kārtīgi saregulēt.
Nomainījām, bet tā pat raustijās.
Pirms tam sveču maiņa arī pozitīvu rezultātu nebija devusi.
Ok, paliek svečvadi. Uztaisijām "slapjo" testu - pēc skata labi NGK, bet šāva pa labi un pa kreisi. Pilnīgi metami.
Uzliku jaunus BERU - viss kārtībā. Raustīšanās pazuda, sieva brauc priecīga.