1.8T + TFSI/FSI
Started by
RichLV
, Sep 06 2015 21:39
18 replies to this topic
#1 OFFLINE
Posted 06 September 2015 - 21:39
Sveiki biedri!
Ierakstīšu pirmo DIY topiku mūsu forumā, lai zināt un darīt griboši cilvēki varētu paskatīties viņiem interesējošas lietas. Daži jau zin, ka bija ieplānotā Armanda (HardCorGod) A4 B5 1.8T (AEB) nezvēra pārbūve uz jaunā tipa spolēm, jo vecās ir dārgs un neuzticams mēsls. Spoļu princips ir tāds pats kā OEM 20vT spoles - no vadības bloka nāk signāli uz ārējiem/o komutātoriem, kuri saslēdz ķēdi pašās spolēs no kurām jau tiek novadīta dzirkstele uz sveci. Problēma - neadekvāti dārgs komutators un visai padārgas spoles. Uz A4 gan nav tik traki kā uz 20vT, kur cena par vienu spoli sasniedz 90 eur. Plusā vēl bezgalīgi mirstošās spoļu pīpes un rezultātā drausmīgs "misfire" spiedienā, kas galīgi neļauj pilnvērtīgi pārvietoties ar auto. Dīzelisti protams var sākt rādīt ar pirkstiem un zviegt, ka viņiem aizdedzes problēmas neeksistē . Bums ap TFSI spolēm ir sakarā ar to, ka spole ir spējīga uzģenerēt lielāku spriegumu nekā OEM, līdz ar to veidojot karstāku dzirksteli, bet lai tas funkcionētu pilnībā vajadzīgas sveces ar lielāku atstarpi starp elektrodu. Kopā tas savukārt uzlabo mašīnas uzvedību gan brīvgaitā, gan slodzē. Nu un protams to zemā cena.
Tika pazondētas shēmas un izveidots iepirkumu saraksts. Tas ir sekojošs:
1. Spoles - protams, ka vajag pašas spoles. Ir divi varianti, melnās vai sarkanās.
Sarkanās - 06E 905 115
Melnās - 07K 905 715 F
Tā kā melnās ir drusku īsākas un uz 1.8T nav pārāk dziļš sveces kanāls, izvēlējāmies melnās. Iegādātas NGK.
http://ic-lv.interca...5a7qp45j66fopp7
2. Spoļu adapteri priekš 1.8T - Audi/VW ir tik lepni par savām spolēm, ka sākuši oficiāli ražot speciālus paliktnīšus zem spolēm priekš vecajiem 1.8T.
Kods - 077 905 390
Maksā kapeikas, 2 eur gabalā. Der gan 150HP gan 180HP versijām, bet labāk sēž tieši uz 150HP, dēļ vārstu vāku atsķirības.
3. TFSI/FSI provodkas gabals - bez tā var iztikt un ir iespējams pašam uztaisīt, bet labāk ir paņemt gatavu gabalu un vienkārši ielodēties. Te mums paveicās, jo man bija palicis vecais no esinieka, no kura es vienkārši likvidēju 5-to podu.
4. Sveces - līdz ar jaunām spolēm, ir jāliek jaunas sveces, lai vecās nesačakarē spoles. Ir tādi gadījumi bijuši. Sveces izvēlējos visbiežāk lietotās uz TFSI - Bosch FR5DTC. Svece ir vēsā tipa, ar 0.8 mm atstarpi, tieši tas, ko mīl TFSI spoles un Turbo motori.
Tās ir parastās niķeļa sveces ar vara serdeni, maksā drusku virs 3 eur gabalā.
Nu tad sākam procesu.
No augstāk redzamā elementa ir jātiek vaļā. Tas ir bēdīgi slavenais spoļu komutators. Man uz 20vT oriģinālā tādi nāk 2. Šis ir ļoti problemātisks elements, kurš, izdomājot atņirgties var (labākajā gadījumā) nedod dzirksteli vajadzīgajam podam īstajā laikā, vai nomirt pavisam un tad aizdedzes galīgi nav. TFSI spolēs komutātori ir iebūvēti, tātad šis elements tiek likvidēts. Maksā komutātors vairāk nekā visas spoles kopā.
Spolēm ir 4 kontakti:
1. Barošana
2. Masa komutātoram
3. Signāls
4. Masa spolei
Uz 1.8T oriģināli ir 3 kontaktu spoles, bet mūsu pēdējais 4 kontakts pienāk komutātoram. Griežam vaļā provodku kas pienāk pie spolēm un komutātora. No komutātora provodkas ir vajadzīgi visi vadi, jo pie tā pienāk filtrētā masa un visi 4 signāli. No spoļu provodkas ir vajadzīga tikai barošana.
Kā var redzēt augstāk, TFSI ir paredzēta atsevišķa komutātoru masa katrai spolei, bet mums tāda nav. Tas neko nemaina, vienkārši vadus masas vadus kopā un lodējam vai sēdinam uz termokembrikiem.
Barošanu sadalīju tieši tā kā bija oriģinālā, katru attiecīgi uz savu podu.
Tālāk signāli. Signāli ir drusku ķēpīgāki, bet internetā var atrast jebko. Vadu krāsas pa podiem (skaitīšana no radiatora puses):
1. cilindrs - zaļs/balts
2. cilindrs - sarkans/pelēks
3. cilindrs - dzeltens/pelēks
4. cilindrs - pelēks/dzeltens
Vienkārši atrodam krāsas un lodējam pie attiecīgajiem vadiem uz TFSI provodkas.
Pēc tam paliek tikai spoļu masa. Tā jau bija uz provodkas gabala, vienkārši pieskrūvējam pie vārstu vāka. Ja nav tad tā iet no visām spolēm uz vienu punktu.
Šeit jau process ir gandrīz galā, piemēram kā nosēdināt vadus.
Gala rezultāts. Armands var aizmirst par aizdedzes problēmām uz labu laiku. Var protams uztaisīt smukāku izolāciju, bet man nebija attiecīga izmēra gofras un Armandam bija vienalga. Bet man gan tā izolene grieza acis...
Ar to viss, peace out!
Ierakstīšu pirmo DIY topiku mūsu forumā, lai zināt un darīt griboši cilvēki varētu paskatīties viņiem interesējošas lietas. Daži jau zin, ka bija ieplānotā Armanda (HardCorGod) A4 B5 1.8T (AEB) nezvēra pārbūve uz jaunā tipa spolēm, jo vecās ir dārgs un neuzticams mēsls. Spoļu princips ir tāds pats kā OEM 20vT spoles - no vadības bloka nāk signāli uz ārējiem/o komutātoriem, kuri saslēdz ķēdi pašās spolēs no kurām jau tiek novadīta dzirkstele uz sveci. Problēma - neadekvāti dārgs komutators un visai padārgas spoles. Uz A4 gan nav tik traki kā uz 20vT, kur cena par vienu spoli sasniedz 90 eur. Plusā vēl bezgalīgi mirstošās spoļu pīpes un rezultātā drausmīgs "misfire" spiedienā, kas galīgi neļauj pilnvērtīgi pārvietoties ar auto. Dīzelisti protams var sākt rādīt ar pirkstiem un zviegt, ka viņiem aizdedzes problēmas neeksistē . Bums ap TFSI spolēm ir sakarā ar to, ka spole ir spējīga uzģenerēt lielāku spriegumu nekā OEM, līdz ar to veidojot karstāku dzirksteli, bet lai tas funkcionētu pilnībā vajadzīgas sveces ar lielāku atstarpi starp elektrodu. Kopā tas savukārt uzlabo mašīnas uzvedību gan brīvgaitā, gan slodzē. Nu un protams to zemā cena.
Tika pazondētas shēmas un izveidots iepirkumu saraksts. Tas ir sekojošs:
1. Spoles - protams, ka vajag pašas spoles. Ir divi varianti, melnās vai sarkanās.
Sarkanās - 06E 905 115
Melnās - 07K 905 715 F
Tā kā melnās ir drusku īsākas un uz 1.8T nav pārāk dziļš sveces kanāls, izvēlējāmies melnās. Iegādātas NGK.
http://ic-lv.interca...5a7qp45j66fopp7
2. Spoļu adapteri priekš 1.8T - Audi/VW ir tik lepni par savām spolēm, ka sākuši oficiāli ražot speciālus paliktnīšus zem spolēm priekš vecajiem 1.8T.
Kods - 077 905 390
Maksā kapeikas, 2 eur gabalā. Der gan 150HP gan 180HP versijām, bet labāk sēž tieši uz 150HP, dēļ vārstu vāku atsķirības.
3. TFSI/FSI provodkas gabals - bez tā var iztikt un ir iespējams pašam uztaisīt, bet labāk ir paņemt gatavu gabalu un vienkārši ielodēties. Te mums paveicās, jo man bija palicis vecais no esinieka, no kura es vienkārši likvidēju 5-to podu.
4. Sveces - līdz ar jaunām spolēm, ir jāliek jaunas sveces, lai vecās nesačakarē spoles. Ir tādi gadījumi bijuši. Sveces izvēlējos visbiežāk lietotās uz TFSI - Bosch FR5DTC. Svece ir vēsā tipa, ar 0.8 mm atstarpi, tieši tas, ko mīl TFSI spoles un Turbo motori.
Tās ir parastās niķeļa sveces ar vara serdeni, maksā drusku virs 3 eur gabalā.
Nu tad sākam procesu.
No augstāk redzamā elementa ir jātiek vaļā. Tas ir bēdīgi slavenais spoļu komutators. Man uz 20vT oriģinālā tādi nāk 2. Šis ir ļoti problemātisks elements, kurš, izdomājot atņirgties var (labākajā gadījumā) nedod dzirksteli vajadzīgajam podam īstajā laikā, vai nomirt pavisam un tad aizdedzes galīgi nav. TFSI spolēs komutātori ir iebūvēti, tātad šis elements tiek likvidēts. Maksā komutātors vairāk nekā visas spoles kopā.
Spolēm ir 4 kontakti:
1. Barošana
2. Masa komutātoram
3. Signāls
4. Masa spolei
Uz 1.8T oriģināli ir 3 kontaktu spoles, bet mūsu pēdējais 4 kontakts pienāk komutātoram. Griežam vaļā provodku kas pienāk pie spolēm un komutātora. No komutātora provodkas ir vajadzīgi visi vadi, jo pie tā pienāk filtrētā masa un visi 4 signāli. No spoļu provodkas ir vajadzīga tikai barošana.
Kā var redzēt augstāk, TFSI ir paredzēta atsevišķa komutātoru masa katrai spolei, bet mums tāda nav. Tas neko nemaina, vienkārši vadus masas vadus kopā un lodējam vai sēdinam uz termokembrikiem.
Barošanu sadalīju tieši tā kā bija oriģinālā, katru attiecīgi uz savu podu.
Tālāk signāli. Signāli ir drusku ķēpīgāki, bet internetā var atrast jebko. Vadu krāsas pa podiem (skaitīšana no radiatora puses):
1. cilindrs - zaļs/balts
2. cilindrs - sarkans/pelēks
3. cilindrs - dzeltens/pelēks
4. cilindrs - pelēks/dzeltens
Vienkārši atrodam krāsas un lodējam pie attiecīgajiem vadiem uz TFSI provodkas.
Pēc tam paliek tikai spoļu masa. Tā jau bija uz provodkas gabala, vienkārši pieskrūvējam pie vārstu vāka. Ja nav tad tā iet no visām spolēm uz vienu punktu.
Šeit jau process ir gandrīz galā, piemēram kā nosēdināt vadus.
Gala rezultāts. Armands var aizmirst par aizdedzes problēmām uz labu laiku. Var protams uztaisīt smukāku izolāciju, bet man nebija attiecīga izmēra gofras un Armandam bija vienalga. Bet man gan tā izolene grieza acis...
Ar to viss, peace out!
VW Golf MK6 2.0TDi
Suzuki GSX-R1000 K5
#3 OFFLINE
Posted 06 September 2015 - 22:05
Ļoti labs DIY, bet tā izolene ............
#6 OFFLINE
Posted 06 September 2015 - 22:42
Es piedāvāju notīt ar audumnieci, bet Armandam bija vienalga.
Termo trubas (neatceros pareizo nosaukumu) manuprāt daudz smukāk tur izskatītos
#9 OFFLINE
Posted 14 December 2015 - 02:05
Precizējums:
1. "vienas paaudzes" 150 un 180 HP vāki ir vienādi. Tam pašam AEB ir vairāki vārstu vāku veidi.
2. Melnās un tūneru vidū populārākās sarkanās spoles pēc garumiem ir vienādas. Plauktā stāv abi veidi, precīzāk - 3 veidi. Trešo pat neesi pieminējis. No W8 Passat, Bentley, u.c. , kuras patiešām ir par kkādiem 5mm īsākas kā sarkanās / melnās.
Liekot šīs spoles nederēs tie VAG spoļu adapteri. Ar jaunā tipa vārstu vāka no B6 1.8T dzinējiem saiet viss perfekti. Vai arī otrais variants - adapterus izgriezt no daudz plānāka materiāla.
3. Tik traki ar vecajām 3 kontaktu spolēm uz 1.8T dzinējiem nemaz nav. Vismaz nezinu nevienu, ka kāds būtu cīnījies ar mirstošām spolēm un komutatoriem kā tas ir novērojams R5 20VT dzinējiem. 1.8T gadījumā "Misfire" lielākoties ir dēļ pusmirušām svecēm.
4. Lieto termotrubas
- Val likes this
#10 OFFLINE
Posted 14 December 2015 - 02:29
Precizējums:
1. "vienas paaudzes" 150 un 180 HP vāki ir vienādi. Tam pašam AEB ir vairāki vārstu vāku veidi.
2. Melnās un tūneru vidū populārākās sarkanās spoles pēc garumiem ir vienādas. Plauktā stāv abi veidi, precīzāk - 3 veidi. Trešo pat neesi pieminējis. No W8 Passat, Bentley, u.c. , kuras patiešām ir par kkādiem 5mm īsākas kā sarkanās / melnās.
Liekot šīs spoles nederēs tie VAG spoļu adapteri. Ar jaunā tipa vārstu vāka no B6 1.8T dzinējiem saiet viss perfekti. Vai arī otrais variants - adapterus izgriezt no daudz plānāka materiāla.
3. Tik traki ar vecajām 3 kontaktu spolēm uz 1.8T dzinējiem nemaz nav. Vismaz nezinu nevienu, ka kāds būtu cīnījies ar mirstošām spolēm un komutatoriem kā tas ir novērojams R5 20VT dzinējiem. 1.8T gadījumā "Misfire" lielākoties ir dēļ pusmirušām svecēm.
4. Lieto termotrubas
Nestrīdēšos, tu esi vairākus suņus apēdis ar 1.8T. Tagad zināšu.
VW Golf MK6 2.0TDi
Suzuki GSX-R1000 K5
#12 OFFLINE
Posted 06 April 2016 - 01:11
Atļaušos arī izteikties par šo tēmu
Nezinu kādēļ iegājies viņas saukt par TFSI spolēm, bet produkcijā viņas aizgāja ap 2002/3. gadu uz 1.8T (AWT), 2.0 (ALT), 3.0V6 (ASN) u.c. Cik esmu novērojis, uz atmosfērām nāca sarkanas, uz turbo melnas. Veidi viņām ir ne tikai divi, bet ļoti daudz ar atšķirīgiem garumiem, formām un stiprinājumiem.
Mums ar Oss ievākusies neliela kolekcija un tās pat ne tuvu nav visas:
Par vākiem Oss taisnība, AEB ir divu veidu vāki - tādi kā RichLV postā, nāca pašā sākumā un tādi kā Oss postā ar kartera ventilācijas sagatavi. 180hp versijai nekā specifiska vākos (un dzelžos arī) nebija.
Viena lieta, par ko vajadzētu aizdomāties pēc šādas operācijas, itsevišķi AEB/AJL (un viņu šķērsām izvietotajiem līdziniekiem) ir spoļu uzlādes laiki. Vecā tipa spolēm tie laiki ir krietni lielāki, atkarībā no dzinēja un spolēm, atšķirība līdz par 2 reizēm. Veikstspēju tas neietekmē, bet lieki noslogo un karsē spoles, kas noved pie pāragras spoļu nosvilšanas.
Neesmu iedziļinājies M3.8/M5.9 (drosele ar trosi) vadībās (jo neinteresē dinozauri ) bet ME7.1/ME7.5 vadībās uzlādes laikus veido 2 kartes - FSZTM un KFSZT
Principā FSZTM ir koeficients, kas mainās atkarībā no dzinēja temperatūras un tiek reizināts ar KFSZT karti. Sanāk, ka aukstam dzinējam tie laiki būs lielāki, kā siltam. Šo karti aiztikt nevajag
KFSZT savukārt ir uzlādes laiks milisekundēs atkarībā no dzinēja apgriezieniem un sistēmas voltāžas. Daļai ecu šī karte ir konstanta - vienādi laiki pie konkrētas voltāžas visā apgriezienu diapazonā, daļai dinamiska (ka attēlā). Kādus laikus tad likt? Nu viens variants ir meklēt konkrēto karti no dzinēja, kam nāk tās spoles un kopēt pāri, vai pēc trial & error metodes pašam piedzīt laikus maksimāli zemus , pie kādiem dzinējs uzvedas adekvāti.
Vel par spoļu štekeriem - šrotos, vismaz lielākajos, zin kam viņus vajag un attiecīgi iezlēdz ciparu, bet vispār tiesi tie pasi štekeri nāk, piemēram, C5 logu tīrītaju motoriņam, ME7 šaurjoslas lamda zondei un noteikti kautkur vel.
Un tīri tā, lai nav tukša muldēšana, pāris mani darbi:
Šķiet, ka šis bija pats pirmais. Pēc īpašnieka vēlmes atstāts nenoizolēts
Velviens šo spoļu veids. P&P skrūvējās veca tipa spoļu vietā. Nāca TT 225hp, S3 un drošvien citiem 225hp VAG dzinejiem. Vobla for scale.
Un pašlaik svaigākais, manam topošajam 1.8T frankenšteinam. Bentley W8 spoles, AWT vārstu vāks un vadu čehols no 2.0TFSI.
Nezinu kādēļ iegājies viņas saukt par TFSI spolēm, bet produkcijā viņas aizgāja ap 2002/3. gadu uz 1.8T (AWT), 2.0 (ALT), 3.0V6 (ASN) u.c. Cik esmu novērojis, uz atmosfērām nāca sarkanas, uz turbo melnas. Veidi viņām ir ne tikai divi, bet ļoti daudz ar atšķirīgiem garumiem, formām un stiprinājumiem.
Mums ar Oss ievākusies neliela kolekcija un tās pat ne tuvu nav visas:
Par vākiem Oss taisnība, AEB ir divu veidu vāki - tādi kā RichLV postā, nāca pašā sākumā un tādi kā Oss postā ar kartera ventilācijas sagatavi. 180hp versijai nekā specifiska vākos (un dzelžos arī) nebija.
Viena lieta, par ko vajadzētu aizdomāties pēc šādas operācijas, itsevišķi AEB/AJL (un viņu šķērsām izvietotajiem līdziniekiem) ir spoļu uzlādes laiki. Vecā tipa spolēm tie laiki ir krietni lielāki, atkarībā no dzinēja un spolēm, atšķirība līdz par 2 reizēm. Veikstspēju tas neietekmē, bet lieki noslogo un karsē spoles, kas noved pie pāragras spoļu nosvilšanas.
Neesmu iedziļinājies M3.8/M5.9 (drosele ar trosi) vadībās (jo neinteresē dinozauri ) bet ME7.1/ME7.5 vadībās uzlādes laikus veido 2 kartes - FSZTM un KFSZT
Principā FSZTM ir koeficients, kas mainās atkarībā no dzinēja temperatūras un tiek reizināts ar KFSZT karti. Sanāk, ka aukstam dzinējam tie laiki būs lielāki, kā siltam. Šo karti aiztikt nevajag
KFSZT savukārt ir uzlādes laiks milisekundēs atkarībā no dzinēja apgriezieniem un sistēmas voltāžas. Daļai ecu šī karte ir konstanta - vienādi laiki pie konkrētas voltāžas visā apgriezienu diapazonā, daļai dinamiska (ka attēlā). Kādus laikus tad likt? Nu viens variants ir meklēt konkrēto karti no dzinēja, kam nāk tās spoles un kopēt pāri, vai pēc trial & error metodes pašam piedzīt laikus maksimāli zemus , pie kādiem dzinējs uzvedas adekvāti.
Vel par spoļu štekeriem - šrotos, vismaz lielākajos, zin kam viņus vajag un attiecīgi iezlēdz ciparu, bet vispār tiesi tie pasi štekeri nāk, piemēram, C5 logu tīrītaju motoriņam, ME7 šaurjoslas lamda zondei un noteikti kautkur vel.
Un tīri tā, lai nav tukša muldēšana, pāris mani darbi:
Šķiet, ka šis bija pats pirmais. Pēc īpašnieka vēlmes atstāts nenoizolēts
Velviens šo spoļu veids. P&P skrūvējās veca tipa spoļu vietā. Nāca TT 225hp, S3 un drošvien citiem 225hp VAG dzinejiem. Vobla for scale.
Un pašlaik svaigākais, manam topošajam 1.8T frankenšteinam. Bentley W8 spoles, AWT vārstu vāks un vadu čehols no 2.0TFSI.
- bodX, DANX, Liigush and 4 others like this
#13 OFFLINE
Posted 06 April 2016 - 09:05
Krasota kā saka.
Par dwell time zinu, uz 20vT tā pati kaite, ja ar tādām brauc. Bet ja nonstopā nedzenā autiņu pa trasi un/vai nenosedz spoles ar vākiem, tad tas īsti neko neietekmē.
Kas tev tas pa tuning softu ir? Kā kartes spied ārā no ECU (ja nav noslēpums, protams)?
VW Golf MK6 2.0TDi
Suzuki GSX-R1000 K5
#14 OFFLINE
Posted 07 April 2016 - 18:29
Konkrētais softs saucās WinOls. Vel ir Tunerpro un drošvien citi. Pilnīgam hardkoristam, jeb ja zin precīzi ko meklēt, pietiek ar jebkuru *.hex editoru, jo programma glabajas heksadecimalaja formātā.
Karšu meklēšana nekāds noslēpums nav. Ņemam to pašu WinOls, iesākumā būs jāatrod netā tādas pašas paaudzes ecu softs ar jau atrastām kartēm, vai forumos jārakājās, jāmeklē bildēs kā viņas izskatās, tad iekš Winols 2d režīmā jāmeklē pēc vizuālas līdzības. Grūti tā saprotami izstāstīt, ja kādreiz būsi Salaspilī, varu nodemonstrēt. Itkā nekas sarežģīts nav, bet prasa diezgan laika. Vēlāk jau apmēram atcerās kādas tās kartes izskatās un var atrast tāpat. Daļa kartes vienmēr ir tajās pašās vietās, daļa citur. Izkārtojums atšķirās pat viena un ta paša ecu dazādām softa versijām. Kartes vel ir relatīvi vienkārši, grūtāk iet ar codewordiem, slēdžiem un vienkāršajām vērtībām (apgriezienu limiti u.t.m.l), jo tās parasti izmērā ir 1-2. Starp citu, ne tikai ecu, bet arī kārbām un instrumentu paneļiem dati glabājas karšu formā un var sastrādāt visādas muļķības, piemēram panākt, lai panelis rāda reālo dzinēja temperatūru, nevis koriģēto, pārbūvējot paneli uk -> eu sataisīt, lai spidometru rāda pareizi u.t.t. Par paneļiem varētu pacelt atsevišķu topiku, bet liekas, ka man nebij b5/c5 uk paneļu uzskatāmam piemēram.
Karšu meklēšana nekāds noslēpums nav. Ņemam to pašu WinOls, iesākumā būs jāatrod netā tādas pašas paaudzes ecu softs ar jau atrastām kartēm, vai forumos jārakājās, jāmeklē bildēs kā viņas izskatās, tad iekš Winols 2d režīmā jāmeklē pēc vizuālas līdzības. Grūti tā saprotami izstāstīt, ja kādreiz būsi Salaspilī, varu nodemonstrēt. Itkā nekas sarežģīts nav, bet prasa diezgan laika. Vēlāk jau apmēram atcerās kādas tās kartes izskatās un var atrast tāpat. Daļa kartes vienmēr ir tajās pašās vietās, daļa citur. Izkārtojums atšķirās pat viena un ta paša ecu dazādām softa versijām. Kartes vel ir relatīvi vienkārši, grūtāk iet ar codewordiem, slēdžiem un vienkāršajām vērtībām (apgriezienu limiti u.t.m.l), jo tās parasti izmērā ir 1-2. Starp citu, ne tikai ecu, bet arī kārbām un instrumentu paneļiem dati glabājas karšu formā un var sastrādāt visādas muļķības, piemēram panākt, lai panelis rāda reālo dzinēja temperatūru, nevis koriģēto, pārbūvējot paneli uk -> eu sataisīt, lai spidometru rāda pareizi u.t.t. Par paneļiem varētu pacelt atsevišķu topiku, bet liekas, ka man nebij b5/c5 uk paneļu uzskatāmam piemēram.
#18 OFFLINE
Posted 08 April 2016 - 09:22
Konkrētais softs saucās WinOls. Vel ir Tunerpro un drošvien citi. Pilnīgam hardkoristam, jeb ja zin precīzi ko meklēt, pietiek ar jebkuru *.hex editoru, jo programma glabajas heksadecimalaja formātā.
Karšu meklēšana nekāds noslēpums nav. Ņemam to pašu WinOls, iesākumā būs jāatrod netā tādas pašas paaudzes ecu softs ar jau atrastām kartēm, vai forumos jārakājās, jāmeklē bildēs kā viņas izskatās, tad iekš Winols 2d režīmā jāmeklē pēc vizuālas līdzības. Grūti tā saprotami izstāstīt, ja kādreiz būsi Salaspilī, varu nodemonstrēt. Itkā nekas sarežģīts nav, bet prasa diezgan laika. Vēlāk jau apmēram atcerās kādas tās kartes izskatās un var atrast tāpat. Daļa kartes vienmēr ir tajās pašās vietās, daļa citur. Izkārtojums atšķirās pat viena un ta paša ecu dazādām softa versijām. Kartes vel ir relatīvi vienkārši, grūtāk iet ar codewordiem, slēdžiem un vienkāršajām vērtībām (apgriezienu limiti u.t.m.l), jo tās parasti izmērā ir 1-2. Starp citu, ne tikai ecu, bet arī kārbām un instrumentu paneļiem dati glabājas karšu formā un var sastrādāt visādas muļķības, piemēram panākt, lai panelis rāda reālo dzinēja temperatūru, nevis koriģēto, pārbūvējot paneli uk -> eu sataisīt, lai spidometru rāda pareizi u.t.t. Par paneļiem varētu pacelt atsevišķu topiku, bet liekas, ka man nebij b5/c5 uk paneļu uzskatāmam piemēram.
Tu jau ar ME7.x ņemies vai ne? Tas cik es skatījos pilns ar info ir pieejams neta plašumos par mapping'u. Bļin manam arhaiskajam 2.3.2 praktiski nekā nav, un tauta īsti nedalās ar info par to tēmu. PRJ skopi tur pie sevis, jo maizi ar to pelna, kas ir visai loģiski protams.
Bet nu izglītībai ļoti noderēs anyway.
Kā tu slēdz klāt ECU, lai lasītu nost kartes? Čipus nolasi caur mikrokontrolieri vai izmanto VCDS karšu dump iespēju, vai kaut kā savādāk?
VW Golf MK6 2.0TDi
Suzuki GSX-R1000 K5
#19 OFFLINE
Posted 08 April 2016 - 14:27
Jap, ņemos ar ME7. Tiesa gan, pavisam īsu brīdi, šķiet, ka kāds pusotrs gads kopš sāku studēt to visu. Pagaidām gan nosacīti esmu paņēmis pauzi, jāpabeidz un jāieceļ dzinējs, tad teoriju liksim praksē.
Jā, ar vecajiem motronikiem ir švakāk, bet arī nav tik traki, vakar uz ātru roku atradu AAN failu un pārīti karšu izdevās sazīmēt, ja paliks garlaicīgi, parakšos dziļāk.
Nolasīšana/ierakstīšana ME7 notiek ar visprastāko "veco" ķīnas vagcom 311/409 vadu. M3.8/M5.9 nolasīšana lodējot laukā čipu un liekot programmatorā, ierakstīt gan varēja ar MPPS kabeli piemetot barošanu pie ecu 43. pina. Kautkādām 5.9 versijām, varēja arī nolasīt caur kabeli, bet cik sapratu, USA tirgus blokiem. M2.3 tikai lodēt lauka un programmators.
Jā, ar vecajiem motronikiem ir švakāk, bet arī nav tik traki, vakar uz ātru roku atradu AAN failu un pārīti karšu izdevās sazīmēt, ja paliks garlaicīgi, parakšos dziļāk.
Nolasīšana/ierakstīšana ME7 notiek ar visprastāko "veco" ķīnas vagcom 311/409 vadu. M3.8/M5.9 nolasīšana lodējot laukā čipu un liekot programmatorā, ierakstīt gan varēja ar MPPS kabeli piemetot barošanu pie ecu 43. pina. Kautkādām 5.9 versijām, varēja arī nolasīt caur kabeli, bet cik sapratu, USA tirgus blokiem. M2.3 tikai lodēt lauka un programmators.
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users
Toggle shoutbox Shoutbox
|